Bankowość mobilna coraz prężniej działa

 

tablet-502941_1280

Rywalizacja banków o rynek mobilny nabiera prędkości. Od 1998 roku, kiedy weszło w życie nowe prawo bankowe z opcją dokonywania czynności bankowych elektronicznie, nic nie zapowiadało powstania tak dynamicznego segmentu. Bankowość mobilna jeszcze parę lat wstecz działała jako dodatkowa usługa w ofercie kilku banków. Obecnie jednak jej pozycja uległa przeolbrzymiej zmianie. Stała się ona standardem, a wszystko wskazuje na to że niedługo stanie się także minimum. Oferta mobilna szeroko objęła rynek – możemy ją spotkać już nie tylko w największych bankach takich jak PKO czy ING, ale także np. w ofercie Banku Pałuckiego BS w Wągrowcu. W 2013 roku środek ciężkości w sposobie świadczenia usług bankowych przeniósł się z dostępu przez sieć w kierunku aplikacji mobilnych. Choć dalej jeszcze największy pakiet usług można uzyskać przez dostęp do bankowości internetowej, to szeroko wprowadzane przez banki aplikacje mobilne coraz bardziej zbliżają się do nich ofertą.

 

Obszarem, po którym klienci mogą sobie wiele obiecywać, są zmiany w płatnościach bezgotówkowych. W chwili obecnej istnieją odrębne aplikacje do mobilnej bankowości ale to już niedługo może się zmienić. Sześć z największych banków – Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank oraz PKO Bank Polski oczekuje na zgodę UOKiK na zawiązanie wspólnej spółki, która w obrocie bezgotówkowym ma upowszechniać tzw. Polski Standard Płatności, oparty o technologię stosowaną w IKO oferowanym przez PKO BP. Ta współpraca może sprawić, że niebawem aplikacje mobilne będą oferowały jeszcze więcej mozliwości.

Zbliżenie w zakresie funkcjonalności oraz mobilnej oferty bankowej zmusza banki do poszukiwania nowych dróg przyciągania konsumentów, przez co wchodzą na inne segmenty rynku elektronicznego. Getin Bank wprowadził do swojej aplikacji mobilnej funkcję zapisywania paragonów, zaś mBank ofertę rabatową stworzoną z partnerami banku, która odnajduje rabaty najbliższe preferencji użytkownika, a to dopiero drobna zapowiedź większej obecności banków we wszystkich dziedzinach życia klienta.

 

Źr: egospodarka.pl